Måndag morgon i Ekvik den 2 januari 2012
och den är inte så trevlig med ett grått riktigt surt väder kring 0-gradigt. Kom lite snö igår kväll men det verkar vara bara en sörja av det lilla som kom idag.
Hade hoppas på lite mera snö för jag tänkte instruera Emilia på lite längdskidåkning de här dagarna.
Hon var riktigt duktig i våras uppe i Idrefjäll men då var det utför och det är kanske lite annorlunda med längd,men med lite koll på Kalla & co i Tour de Ski så kanske ”härmandet” fungerar av här………men som sagt först måste det komma lite snö.
För min egen del blir det en ny vecka med rehab och jag både tror och hoppas att det går åt rätt håll men det är svårast att ta det lugnt och inte tänka så mycket på jobb….det finns så mycket måsten som jag är van att göra så här dagarna efter nyår….programmen skall kompletteras med Schlagerstjärnor, börja skissa på körschemat för Julias Stjärnskott men det här året får andra ta över den här delen, men det skall erkännas att det är det svåraste momentet i det här rehabjobbet, men har man sysslat med det här i snart 40 år så är det nog klokt att börja jobba lagomt men behålla vissa projekt att jobba med men till det här finns anledning att återkomma tillför nu är det vila som gäller.
Veckan i öv rigt kan bli trevlig och jag så på bilder i facebook att Ebba och Alice är på väg hit upp och de skall göra sin välgörenhetskonsert på fredag…Kul !
Vi hörs lite senare
Lasse