Unga stjärnor i stan !

Söndagen den 1 januari år 2012
känns ju rätt okay att skriva 2012 men däremot känner jag mig lite obekväm med min nya dator, en julklapp från IngaBritt,  där tangentbordet är lite annorlunda än mina fingrar är vana vid så det blir nog ofrivilliga stavfel i det här inlägget.
Har inte tagit ställning för något speciellt ämne ikväll. Här i Ekvik har det kommit några centimeter nysnö och kanske ett nytt oväder är pågång  under namnet Lill Berit. De här stormarna har iallafall lite fiffiga namn
Vi har idag  fått besök av Emilia och för hennes skull är det  bra med lite snö på backen och möjligt med lite pulkåkning.
Emilia är en  trygg 5-åring som gillar att  vara här i Ekvik och det spelar ingen större roll om det är sommar eller vinter, och inga konstigheter när mamma och pappa åker, men kanske båtåkningen på sommaren trots allt är det som är roligast.
På tisdag får vi också besök av några  av landets bästa unga artister Evelina, Ebba och Alice som är på besök i Ljusne och senare i veckan skall tjejerna göra en välgörenhetskonsert till förmån för hemlösa och deras värmestuga i stan. Då har också en annan ung stjärna anslutit Julie Yu och alla fyra har stora meriter i bl.a våra talangtävlingar.
Hela projketet presenterades igår i lokaltidningen som hade tagit till sig det här fina initiativet från tjejerna och kul för Evelina som börjar mer och mer bli stadens stora  sångkändis.

Nu hoppas vi att det blir en stor publik nu på fredag som fyller hela Norrtullskyrkan och vi är  naturligtvis på plats. Jag tycker att det är så kul när sånt här uppmärksammas som görs av ungdomarna själva för annars är det mest elände och bråk det skrivs om.
Jag hoppas att både artikeln och reklam på annat sätt gör att söderhamnarna  förstår  vad himla  bra det här kommer att blir för en fullsatt salong är tjejerna värda för gruppen har sån stjärnstatus och alla kommer på ett eller annat sätt.

Så var den första artikeln skrivits och jag hoppas att det inte blev allt för många oklarheter bland mina tangenter.

Skall vi inleda året med ett dagens ord också och jag hämgtar det från från Barnens kloka ord;

det  är konstigt att vara hos Mormor och morfar. För där snubblar man inte över saker hela tiden.

Ha en trevlig kväll
Lasse

 

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *