Några morgonfunderingar….

Onsdag morgon och vi skulle väl egentligen har varit uppe i Söderhamn och på plats i Ekvik i solen, som nu återvänt igen. Men vi blev kvar i Stockholm efter en trevlig stund bakom scenen  efter gårdagskvällens  succé på Skansen.
Alltid kul att träffa gamla vänner som jag inte sett på några år och  höra allt beröm om Erics framträdande.
Kul också att se vad tidningarna skriver idag om hans framträdande men ett gott tecken var -regnet- för när Eric skall göra succé skall det vara regn med i bilden för ingen kommer väl att glömma regnet i Melodifestivalen.
Fick ett mail från Tomas på morgonen med en ny demo tänkt för en ny artistgrupp som är en sensation av många skäl men jag återkommer i ämnet…………..en bild säger allt…..
Lyssnar just nu på Nyhetsmorgon i TV 4 med Jenny och Steffo som har en mycket trevlig ton i sitt rapporterande från Visby och Almedalsveckan  och nyss intervjuade de Maud Olofsson som fick försvara sig mot de ”avgångsrykten” som finns kring henne och det är som jag gissade och tror att de är ungdomsförbunden som sprider alla dessa rykten.
Men vi får väl se …….för nu har ett tungt namn skådespelerskan Solveig Ternström hoppat över till Miljöpartiet och så meddelas det att moderaten och Arbetsmarknadsministern Littorin  hoppar av och visst är det lite rock´n roll över hela Almedalsveckan. Skulle faktiskt vilja vara där ett år så vi måste kanske ordna något evenemang där nästa sommar.
Precis nu sades på nyheterna  att i Frankrike finns ett lagförslag som skall förbjuda att kvinnor att bära burka på allmän plats och jag är ingen människa som vill att det skall vara förbud på allt, men jag har mött  några kvinnor  bl.a på tunnelbanan och senast igår kväll på väg hem från Skansen och visst funderar man över vad som finns bakom alla dessa svarta tyger och igår kväll fick jag en kort stund ögonkontakt med dessa oerhört vackra ögon som bara syntes och visst funderar jag  över deras situation och jag blir alltid lika fascinerad……….tänkte inte skriva om det här men inslaget gav mig mod att bara skriva några rader om en sak som intresserar mig.
Häromdagen var vi Tylösand och i historien om badhotellets utveckling berättades det om badmodet under de 100 åren och som en kontrast till ovan nyss skrivna så kanske jag skall skriva om det ikväll om jag hinner för det är en viktig semifinalmatch i fotbolls-VM Spanien vs Tyskland.
Nu mina vänner skall det packas och ta oss ut till E4-an och en snabb resa de 25 milen upp till Söderhamn.
Vi hörs lite senare
Lasse

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *